רכב

רכב היברידי בייבוא אישי – הטרנד המשתלם של שוק היוקרה

הירוק היום רווחי מאוד: תעשיית ההייבריד פלאג-אין, שכבשה את יפן ונורבגיה בסערה, מתגלה כמשתלמת במיוחד נוכח הטבת המס בישראל. אבל רק בייבוא אישי אפשר ליהנות ממלוא ההטבה, ולקבל במהירות וביעלות את המפתחות גם לדגמים שעוד לא עשו עלייה

 

 

מי לא רוצה להיות ירוק? תשאלו כל שר, תעשיין או אזרח מן המניין – כולם היו שמחים להיות ידידותיים יותר ומזיקים פחות לאדמה, למים ובוודאי לאוויר שאנחנו נושמים. אז למה בכל כך הרבה מקרים זה לא קורה? בדרך כלל זו ההוצאה הכלכלית, שמטה את הכף באיזון שבין צרכי הפיתוח לשיקולי הסביבה. אבל מתברר שלפחות בתעשיית הרכב, אפשר גם וגם: גם לחסוך במזהמים – וגם בכסף.

התובנה הזאת הייתה לקטליזטור העיקרי בשיפט הגדול של השנתיים האחרונות – מעבר להנעה חשמלית, או היברדית. סקטור התחבורה, האחראי לרבע מפליטת גזי החממה בעולם, סומן כיעד מרכזי במאבק הבינלאומי להפחתתה. כדי להגיע לשם מאשרות עוד ועוד ממשלות תמריצים והטבות, שנועדו לעודד בחירה ברכב הירוק. כתוצאה מכך, נתח השוק שתופסים כלי הרכב הללו הולך וגדל: כ-50% מהמכוניות בנורבגיה וזינוק דרמטי ביפן. אבל רווחית במיוחד היא ההטבה אשר ניתנת בישראל.

 

מתעניינים ביבוא אישי של רכבי פלאג אין הייבריד? השאירו פרטים ונציגי ״אורון מוטורס״ יחזרו אליכם בהקדם!

 

שיעורי המס המוטלים על רכישת רכב חדש בארץ הם הגבוהים במערב. אלא שבמסגרת רפורמת המיסוי הירוק, הוחלט על שיעור מס נמוך לרכב ההיברידי. גם עם תוספות הנובעות מהייצור ומהשינוע, מסתכמים פערי המס שבין היברידי לרגיל בקרוב ל-70% בממוצע. לכן, אף שעלות הנטו של הרכב ההיברידי גבוהה יותר, רכישתו בארץ היא החלטה כלכלית נבונה. וזה עוד לפני שדיברנו על החיסכון בדלק.

הרכב ההיברידי משלב בין שתי צורות הנעה: חשמלית – באמצעות סוללה הנטענת ממקור חיצוני בשקע חשמלי רגיל (פלאג-אין); ו"רגילה" – מנוע בעירה פנימית הצורך בנזין. במצב חשמל, סוללה מלאה אמורה לספק כוח מיידי – תגובת האצה עם אפס השהייה ללחיצה על הדוושה – כמו גם נסיעה חינמית של עשרות קילומטרים עד להטענה הבאה. אבל גם כאשר נוהגים על מוד בנזין, החיסכון ניכר והרכב משיג יחס דלק-ק"מ משופר.

 

 

שוק כלי הרכב החשמליים וההיברידיים בארץ נמצא עדיין בחיתוליו. על פי דו"ח שהוגש לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, נכון לפברואר 2018 הוא כלל 2,500 כלי רכב היברידיים נטענים ו-58 אלף היברידיים. מנסחי הדו"ח מצביעים על יתרונות השימוש בהנעה חשמלית בארץ, נוסף על ההיבט הסביבתי: מחירי החשמל הנמוכים, מחירי הדלק הגבוהים ושטחה הקטן של המדינה, המאפשר פריסה נוחה של תשתיות טעינה. במישור הירוק, כדי לצמצם את ההתחממות הגלובלית וליישם את החלטות ועידת פריז, הדו"ח ממליץ על הרחבה של סל ההטבות. כך הוא מקווה לעודד רכישת היברידי.

אלא שהטבת המס, המפצה על עלויות הייצור הגבוהות יותר של הרכב ההיברידי והופכת אותו לכדאי מאוד בארץ, לא תמיד מגולגלת אל הצרכן. זאת בשל אילוצי תחזוקה והחזקה שוטפת של המלאי הממתין אצל היבואן, ובפרט בתעשיית רכבי היוקרה. לא כך בשיטת הייבוא האישי: רק כאשר בית העסק פטור מהעלויות הנלוות, הוא יכול להבטיח לרוכשים כי ההטבה תשתלם עבורם במלואה. אגב, אחריות היצרן לחלקי חילוף מקוריים ושירות מוסכים מורשים מובטחת בכל השיטות מכוח חוק.

 

 

את כל היתרונות הללו מיישמת חברת ORON MOTORS, המתמחה בייבוא של רכבי יוקרה. בחברה מספקים ליווי צמוד בשלבי הבחירה, הרכישה, הייבוא והרישום בארץ – כמובן, גם ליווי משפטי בכל אחד מהשלבים – ומבטיחים לרוכשים את מלוא הטבת המס הירוקה. אשר לתוספות מיוחדות ודגמים שטרם עשו עלייה, מתחייבים בחברה על הספקה תוך חודשים ספורים מרגע ההזמנה ועד קבלת המפתחות, לעומת תהליך שעלול להימשך גם שנה ויותר אצל היבואנים הרשמיים.

מחירים עדכניים של דגמי הייבריד פלאג-אין דרך ORON MOTORS:

BMW X5 40e 400,000 ₪
Porsche Panamera 4 plug in hybrid 670,000 ₪
BMW 530e 330,000 ₪
Mercedes GLE 500e 420,000 ₪
Range Rover Sport P400e 550,000 ₪
Mercedes E350e 380,000 ₪
Porsche Cayenne (מודל 2018 בלבד) 475,000 ₪
Mercedes S560e plug in hybrid 700,000 ₪

 

מתעניינים ביבוא אישי של רכבי פלאג אין הייבריד? השאירו פרטים ונציגי ״אורון מוטורס״ יחזרו אליכם בהקדם!

כתבה קודם

מ-FOMO עד GIGO: ששת הדיברות של השיווק הדיגיטלי

כתבה הבא

שעת כושר: שעוני VANTAGE ממציאים את הספורט מחדש