נדל"ן בפולין: גן-עדן למשקיעים - web2info
תל אביב, IL
18°

web2infoנדל״ןנדל"ן בפולין: גן-עדן למשקיעים
נדל״ן

נדל"ן בפולין: גן-עדן למשקיעים

משקיעי נדל"ן רבים כבר זיהו את הפוטנציאל הנדל"ני במרכז ובמזרח אירופה,  עכשיו זה הזמן שלכם.

כלכלת פולין נהנית כיום מרוח גבית חזקה, כתוצאה מנתונים מאקרו כלכליים מעולים (כפי שיפורט בהמשך), וכן ממומנטום חיובי בשל מעבר של בנקים גדולים וחברות רבות מתחומי השירותים הפיננסיים, כתוצאה ממהלך ה-Brexit.

 

 

בחירה ברונסון, המחזיקה בניסיון עשיר בשוק הנדל"ן הפולני, תאפשר לכם לקבל את המקסימום מהשקעתכם, בשקיפות מלאה ובמקצועיות.

רונסון פועלת כבר 20 שנה, מנהלת ומשווקת מגוון רחב של פרויקטים, מכרה כבר יותר מעשרת-אלפים יחידות דיור ומקדמת יותר מ-6,000 עסקאות נוספות. רונסון נהנית מהון עצמי של קרוב ל-350 מיליון שקל, שהופך אותה לאחת החברות הגדולות והיציבות בשוק הנדל"ן הפולני. העובדה שמדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה, מחייבת אותה בדין וחשבון קבוע לציבור ומקנה ללקוחות גיבוי אוטומטי של בנק עם חשבון נאמנות אישית.

מצרפים כאן לעיונכם, סקירה נרחבת הכוללת תמונת מצב מאקרו כלכלית על פולין מצד אחד, ונתוני נדל"ן עדכניים מצד שני, על מנת שיהיה בידכם את כל המידע הרלוונטי, להמשך התהליך ולביצוע עסקת נדל"ן מחושבת, מניבה וחכמה.




 

פולין: השחקנית העולה של זירת ההשקעות העולמית

כלכלת פולין, המזכירה במאפייניה את זו הישראלית, היא בין היחידות שלא חוו טלטלה עזה במשבר הגדול של 2008. במדדי הצמיחה והתוצר לנפש של הנציבות האירופית היא הרביעית ביבשת. גם כעת, בזעזועים הגדולים שעובר האיחוד האירופאי, פולין שמלכתחילה בחרה לדבוק במטבע המקומי, נותרת יציבה.

כלכלת פולין זוכה לתנופה חסרת תקדים בעשור האחרון, תוך שהיא נשענת על סביבה מאקרו-כלכלית יציבה ועל מדיניות פיסקלית אחראית ומדודה, בפיקוח מוסדות האיחוד האירופאי.

בעקבות זאת, ניכר כי כל הפרמטרים התוצאתיים הקלאסיים, ובכלל זה: שיעורי הצמיחה, אחוז הגרעון מהתוצר, היקפי האבטלה וכדומה – מצביעים על איתנות מרשימה של הכלכלה הפולנית ועל צפי להמשכיות של מגמת הצמיחה הקיימת ואף להעצמתה. זאת ועוד, כלכלת פולין נהנית בשנים האחרונות גם מתנופת השקעות גוברת, עקב חוסר הוודאות המובנית הנגרמת בעקבות ה-Brexit וגורמת, מצידה, להעברת מטות של חברות רב-לאומיות מלונדון לורשה. ארגונים פיננסיים גדולים כמו ג'יי.פי מורגן, צ'ייס וגולדמן זקס, מחפשים חלופה למשרדיהם הלונדוניים, ומסמנים את ורשה כדבר הגדול הבא. זאת, בנוסף להתגברות בקצב ההשקעות הזרות במדינה שנמצאת גם כך במגמת גידול והאצה.

 

השאירו פרטים ונציגי רונסון ישראל יחזרו אליכם!

 

כל אלה, בצירוף מדיניות ריבית מרחיבה, שערי חליפין יציבים וסביבה תעסוקתית תוססת, משתקפים בשוק הנדל"ן המקומי שנמצא בפריחה חסרת תקדים.

צמיחתו המהירה של השוק באה לידי ביטוי הן בעלייה עקבית בשווי הנכסים והן בתשואות השכירות. בשנתיים האחרונות טיפסו מחירי הנדל"ן בפולין ב-20% עד 25% ולפי התחזיות, המגמה צפויה להימשך ואף להתרחב. נוסף על התשואה משווי הנכס, למשקיעים בדירות צפויה תשואה שנתית של 5%-7% מההשכרה – כפול מבגרמניה (2.95%) ובבריטניה (2.71%). המחיר הממוצע לרכישה במרכז ורשה עומד על כ-11 אלף זלוטי למ"ר – 440 אלף שקל לדירת 40 מ"ר, שהם כמחצית ממחירה של דירה מקבילה בברלין וכרבע ביחס לתל אביב. מגמות הנדל"ן הכוללות מוזנות מעלייה בהיקף המשקיעים בשוק, מהביקוש הגובר למשכנתאות ומפערים מובנים לטובת צד הביקושים.

לכן, כששוק האג"חים ושאר האלטרנטיבות נראים יותר ויותר פגיעים, לא מפתיע שעוד ועוד ישראלים, בעלי סכום פנוי להשקעה של כשמונים אלף יורו, מקווים לשחזר את ההזדמנות ההיסטורית שנקרתה לפני כעשור בארה"ב ובגרמניה – ובוחרים בנדל"ן הפולני.




 

פולין בזווית מאקרו כלכלית

תמ"ג ואינפלציה

נתחיל ונזכיר, כי פולין כמעט ולא הושפעה מהמשבר הפיננסי והכלכלי העולמי, בשנים 2009-2008, ומהמשברים הפנים אירופאיים בשנים שלאחר מכן. כתוצאה מכך, פולין מציגה נתוני צמיחה עקביים המעידים על כלכלה איתנה.

  • הכלכלה הפולנית מציגה צמיחה חיובית ומשמעותית, ומונעת בעיקר על ידי ביקושים מקומיים חזקים.
  • הכלכלה הפולנית התרחבה ב-4.6% ב-2017, הצמיחה המהירה ביותר מאז 2011, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בפולין. הצמיחה נתמכת, כאמור, ע"י ביקושים מקומיים חזקים ועלייה קבועה בהשקעות, הנובעת מהגדלת התקציבים של האיחוד האירופי, וכמו-כן, מפעילות כלכלית חזקה של המדינות השכנות ושל שותפי הסחר העיקריים של פולין.
  • במהלך הרבעון הראשון של 2018 – התרחב המשק הפולני ב-5.2% בהשוואה לשנה שעברה.
  • הגירעון התקציבי של פולין עמד על 1.5% מהתמ"ג ב-2017, והוא הנמוך ביותר מאז תחילת המדידה ב-1995. החוב הממשלתי הופחת ל-50.6% מהתמ"ג ב-2017 (ונמצא בקיטון).
  • האינפלציה השנתית ב-2019 היא בקצב משוערך של 1.1%, עפ"י הנתונים המסתמנים עד כה.

 

 

הריבית בפולין

שיעור הריבית במשק הפולני יציב ועומד על – 1.5%, מזה תקופה ממושכת.
הבנק המרכזי של פולין הותיר על כנו את שיעור הריבית (כאמור, 1.5%), גם במרץ 2019.

 

שערי מטבע יציבים

פולין נהנית ממטבע חזק ויציב שהוא פועל יוצא של נתונים כלכליים חיוביים וסביבה עסקית יציבה וחזקה. בנוסף, פולין מציגה חוסן כלכלי ונמנית עם מדינות ה-OECD דירוג האשראי של פולין הוא A2 (Stable), המצביע על יציבות בטווח הארוך והקצר.




 

השכר במשק הפולני

שכר העבודה הממוצע (השנתי) נמצא במגמת עלייה קבועה, מגמה שהואצה מ-2009.
על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בפולין, הנתונים ב-2018 חיוביים ובמגמת עלייה לעומת שנים קודמות: ההכנסה הממוצעת לפני מס בפולין היא כ-4,900 PLN לחודש, כלומר 3,530 PLN אחרי מס שהם כ-830 אירו. יש לזכור, העלות הממוצעת בפולין למחייה נמוכה משמעותית, לעומת רוב מדינות מערב אירופה.

 

אבטלה

שיעור האבטלה בפולין ירד משמעותית בין השנים 2016-2013, ונמצא במגמת שיפור עקבית ומתמשכת (בינואר 2013 – עמד על 10.5%).

נכון לסוף שנת 2016, עמד שיעור האבטלה על 6.2% (נמוך ממדינות ה- OECD) .במבט על העשור האחרון בפולין, בשנים 2019-2009, עמד ממוצע שיעור האבטלה על 12.8%.

שיעור האבטלה בפולין, נכון לינואר 2019, עומד על 3.7% בלבד.

 

שוק הנדל"ן בפולין

עליית מחירי הדירות בפולין

הביקוש לרכישת דירות בערים המרכזיות בפולין ממשיך לעלות בצורה חזקה וכך גם מחירי הדירות.
המחיר הממוצע בערים הגדולות (ורשה, פוזנן, ורוצלב, קרקוב ועוד) נמצא בקצב עלייה שנתי של 6.9% בממוצע, על פי נתוני 2018.

 

מחירים ממוצעים (למ"ר)

עליית מחירי הדירות בפולין נובעת מ:

  • ביקוש גובר
  • הפרש קבוע בין קצב הביקוש לבין היצע הדירות הפנויות

 

היתרים, התחלות בנייה ודירות למסירה 

על מנת לגשר על פערי הביקוש וההיצע לדיור, קיימת עלייה בהתחלות הבנייה ובקצב הבנייה, אך מחירי הדיור ממשיכים לעלות. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של פולין, ברבעון הראשון של 2018, עלה מספר ההיתרים לדיור ב-10.3% (בהשוואה לרבעון הראשון של 2017). כמו כן, באותה תקופה, גדל מספר הדירות למסירה ב-8.5% (בהשוואה לרבעון הראשון של 2017).

 

גידול בקצב נטילת המשכנתאות

קיימת עלייה עקבית בקצב נטילת המשכנתאות, כך למשל ניתן לראות שבאפריל 2018, סך ההלוואות לדיור שניתנו עלה ב-0.7% >> שהם 393.33 מיליארד דולר (90.81 מיליארד אירו), לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עפ״י נתוני הבנק המרכזי הפולני. (NBP) זאת ברקע העובדה כי קיימת עלייה עקבית בשכר הממוצע.

 

השאירו פרטים ונציגי רונסון ישראל יחזרו אליכם!

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות