חברת אלקטריאון המפתחת כביש לטעינה חשמלית הציגה את טכנולגיית הטעינה שלה ב'זירת העתיד', איטליה, וכבר קצרה הצלחות עסקיות ושיתופי פעולה נוספים במדינה:
● שדה התעופה הבינלאומי ברגמו בדרך לפרויקט מסחרי של טעינת רכבי השדה באמצעות הטכנולוגיה של אלקטריאון
● חברת מזארטי הודיעה על הצטרפותה למיזם ותקיים ניסויי טעינה ב'זירת העתיד'
חברת אלקטריאון הישראלית, המפתחת כביש חשמלי חכם, ציינה בשבוע שעבר אבן דרך נוספת בדרכה לפעילות מסחרית, עם ההצלחה של כביש החשמלי באיטליה ב"זירת העתיד". באירוע שהתקיים ביום שישי ה-10 ביוני נכחו בכירי ממשלת איטליה וענף התשתיות והתחבורה ביניהם השרה לפיתוח איזורי מריסה סטלה ג'יניני, השר לחדשנות טכנולוגית ויטוריאו קולאו, השר הממונה על מעבר לסביבה נקייה רוברטו צ'ינגואני כששר התשתיות אנריקו ג'יובאני דאג, בהעדרו לברך את המיזם מרחוק אונליין.
עוד נכחו בכירים מהחברות השותפות וביניהם, נציגים בכירים מחברות הרכב: Stellantis שהינה קונצרן הרכב מהגדולים בעולם המייצר ומשווק מותגים כגון פיאט, אלפא רומיאו, פיג׳ו, סיטרואן קרייזלר ג׳יפ ועוד. כמו כן נכחו, נציגי מזראטי שהינם חלק מקבוצת סטלנטיס, נציגי IVECO ו IVECO BUS. נשיא חברת A35 Brebemi ונשיא Aleatica, שהינה הבעלים של קבוצת Brebemi, ענקית תשתיות הפעילה באירופה ודרום אמריקה עם 20 כבישי אגרה הכוללים כבישים עירוניים, בין מדינתיים, ונמלים מסחריים. נציגי ABB, קבוצת Prysmian Group, Mapei, TIM, נציגים מהאוניברסיטאות Roma Tre Milano, Politechnico, ו Università degli Studi di Parma. כמו גם, FIAMM ו -PIZZAROTTI.
במהלך אירוע ההשקה הוטען רכב פרטי מסוג פיאט 500 מהמערכת פרי פיתוח החברה, תוך כדי נסיעה, בהספק ממוצע של כ-14 קילוואט ובנצילות ממוצעת של כ-85%. יצוין, כי הרכב נסע במהירות של 84 קמ"ש האפשרית כרגע בזירה. הרכב צורך פחות אנרגיה בנסיעתו מאשר קצב הטעינה ולכן הוא התחיל את יום ההדגמה עם 22% טעינה וסיים בצהרי היום עם 48%.
"זמן לחשוב" עם ישראל גופמן ואורן עזר מנכ"ל אלקטריאון המפתחת כביש חשמלי להטענה אלחוטית של EV: בעוד 5-10 שנים כביש הטענה אלחוטי יהפוך לתשתית בסיסית
- 6,991
כמו כן, הועלה הספק הטעינה של האוטובוס החשמלי מתוצרת חברת IVECO מהספק ממוצע בניסויים הקודמים של 60 קילוואט להספק ממוצע של 75 קילוואט (משלושה מקלטים). טעינת האוטובוס החשמלי נבחנה תוך כדי נסיעה במהירות של עד 60 קמ"ש.
עוד באירוע עצמו סיכמה חברת אלקטריאון על שיתופי פעולה חדשים וזכתה להתעניינות רבה מצד הנוכחים בטכנולוגית החברה.שיתופי הפעולה שסוכמו הם:
● שדה התעופה ברגמו – בהצהרה משותפת של חברת ברבמי ושל ג'ובאני סנגה יו"ר שדה התעופה הבינלאומי ברגמו, הוכרז על התקנה קרובה של מקטע טעינה דינאמי בזירת העתיד שידמה את התנאים בשדה התעופה כצעד ראשון בדרך לפרויקט מסחרי של טעינת רכבי שירות ושאטלים בשדה התעופה. כמו כן, נשיא מועצת העיר של ברגמו פרוציו רוטה הכריז על עניין של העיר בטכנולוגיה
● כבישי אגרה – נשיא חברת ברבמי, פרנצ'סקו בטוני הציג את חזון החברה למסחור הטכנולוגיה הכולל נסיעה מברגמו לטורינו ללא עצירה לטעינה וזאת במקביל להקמת שדות סולריים לאורך כבישי האגרה שיספקו אנרגיה מתחדשת לרכבים דרך המערכת של אלקטריאון. הוא הוסיף וציין שהוא מקבל פניות רבות מערים, שדות תעופה וגורמים אחרים באיטליה המתעניינים ביישום הטכנולוגיה
● הצטרפות מזראטי – שותפה נוספת שהצטרפה למיזם היא חברת מזראטי אשר הציגה באירוע רכב חשמלי מהיר ומתכננת להצטרף לניסויי טעינה אלחוטית ב"זירת העתיד"
אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: ״היום ראינו כיצד חלום הופך למציאות וכיצד המציאות מתעצבת לנגד עינינו, הדגמנו היום רכב חשמלי שנוסע על כביש ובמקום שהסוללה תתרוקן, היא נטענת. מיום ליום אנחנו רואים כיצד איטליה לצד שבדיה, גרמניה וצרפת מאמצות את הכביש החשמלי כפתרון מרכזי בחשמול הכבישים באירופה.”
פרנצ'סקו בטוני , נשיא חברת ברבמי: "אירופה הצהירה באופן ברור לגבי היעדים שלה למעבר לתחבורה בת קיימא. אנחנו מוכנים לשלב המסחרי של טכנולוגית 'זירת העתיד'… זאת מתוך הבנה והכרה ביתרונות הרבים שיש למערכת ההטענה האלחוטית לרכבים חשמליים על פני שיטות הטענה אחרות, וההשפעה שלה לשמירה על הסביבה. לשמחתי יש עניין גדול, ואנו מקבלים פניות מרשויות מקומיות רבות המעוניינות להטמיע את הטכנולוגיה בכבישים בינעירוניים."
אן-ליס ריצ'רד, ראש חטיבת התחבורה החשמלית של סטלנטיס: "הוכחנו שטכנולוגיית טעינה אינדוקטיבית יכולה להניע את העתיד לעבר שימוש במכוניות חשמליות בלבד. חניכת 'זירת העתיד' הינו צעד מרגש המקדם אותנו להשגת חיי סוללה ארוכים יותר, הפחתת החרדה מטווח נסיעה קצר ללא מקום טעינה, הקטנת הסוללה, הגדלת היעילות האנרגטית, כל זאת לצד ביצועים יוצאי דופן ומשקל ועלות נמוכים יותר."