img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
temperature icon 30°

web2infoחשוב לדעתגאווה ישראלית גם בזמן מלחמה – אלו הם 3 הזוכים בגמר הישראלי בתחרות ה-EdTech העולמית GESAwards של MindCet מבית מטח, שיעלו בחודש הבא לגמר העולמי של BETT התחרות המובילה בעולם בתחום האד-טק, שיתקיים בלונדון וייצגו את ישראל
חשוב לדעת

גאווה ישראלית גם בזמן מלחמה – אלו הם 3 הזוכים בגמר הישראלי בתחרות ה-EdTech העולמית GESAwards של MindCet מבית מטח, שיעלו בחודש הבא לגמר העולמי של BETT התחרות המובילה בעולם בתחום האד-טק, שיתקיים בלונדון וייצגו את ישראל

צוות השיפוט כלל מומחי הייטק וחינוך מישראל ומרחבי העולם, ושלושת הזוכים יעלו לגמר העולמי שיתקיים בחודש הבא בלונדון.
Storywizard – פלטפורמת AI חדשנית שעושה מהפכה בלימודי שפה בארץ ובעולם

לפני שנה בדיוק אופיר קרקר (40), מומחה בינה מלאכותית, ו-Data Engineering, יחד עם שותפו נדב ירון (45) מעצב ומומחה חווית משתמש, הקימו ופיתחו פלטפורמת AI מתקדמת ופרסונלית, דרכה יכולים הורים וילדים ליצור בעצמם סיפורים לפני השינה. "המוצר שלנו עושה שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות וכך הילדים יוצרים, עורכים ומאיירים בעצמם את הסיפורים שלהם לפני השינה בתחומי העניין שלהם", מסביר קרקר.

באופן לא מפתיע, היוזמה נולדה כאשר אופיר ונדב, שני אבות לילדים קטנים, החליטו ליצור פלטפורמה חכמה בעזרתה ניתן יהיה להמציא בכל פעם מחדש סיפורים איכותיים לפני השינה בקלות ובמהירות. אולם, מהר מאוד התברר הפוטנציאל של Storywizard בעולמות החינוך ובתי הספר. אופיר ונדב הבחינו בהמוני מורים מרחבי העולם שהחלו להשתמש בפלטפורמה בשיעורים שלהם, השכילו לפתח כלים עבור מורים ובתי ספר וכיום המוצר נמצא בשימוש בלמעלה מ-1,500 בתי ספר בעולם. "הפלטפורמה מאפשרת לתלמידים ליצור סיפורים שלמים, בתחומי העניין שלהם, ובהתאם למסגרת הלימודית המוגדרת על ידי המורה. הירתמות התלמידים גדלה באופן ניכר ונוצרת מעורבות גדולה מאוד מצידם כי הלכה למעשה הילדים יוצרים את חומר הלימוד שלהם בעצמם".




 

״הפידבקים שאנו מקבלים ממורים ותלמידים מדהימים", מספרים השניים. ״הסיפורים מרתקים ומלווים במשימות שמיוצרות ונבדקות באופן אוטומטי, מעקב התקדמות ואף התאמת משימות לפי רמת התלמיד, כך שפתאום מטלת קריאה משעממת הופכת לחוויה מהנה ומעניינת״, מוסיף קרקר. המוצר, שהושק רק לפני שנה, הספיק לצבור תאוצה ונמצא בשימוש באלפי בתי ספר. במהלך הקיץ האחרון אף זכה במכרז התוכן הדיגיטלי של משרד החינוך בישראל, ומאז חודש ספטמבר 2023 כבר נמצא בשימוש במאות בתי ספר בישראל והיד עוד נטויה. לפני כחודשיים הצטרף אוגדן מורס (ארה״ב), יזם EdTech ותיק ומורה בעברו, כמנכ״ל החברה, במטרה לבסס את החברה כשחקן מרכזי בשוק החינוך האמריקאי, ולהביא את המהפכה הישראלית לעולם כולו. לינק לאתר התוכנה – http://storywizard.ai/

Plingo – לדבר אחרת

בשנת 2008 הקים גיא זסלבסקי את חברת האד-טק שלו Mindojo, חברה המפתחת הוראה פרטנית ואדפטיבית תוך שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית. במהרה גייסה החברה 2 מיליון דולר, יצרה שותפויות בינ"ל והפכה רווחית. כשהגיעה הקורונה, גיא הבין מה חסר. "כשהילדים שלי ישבו בבית וטיפסו על הקירות רציתי שלפחות בינתיים הם יוכלו ללמוד משהו. התברר לי שיש לא מעט אתרים ויישומים נהדרים ללמידת מתמטיקה, אבל בכל מה שנוגע ללמידת אנגלית כשפה שנייה לילדים (בני 5-12) – אין אף פתרון טוב".

וכך מתוך הצורך, עלה הרעיון, והפיתרון, שנקרא Plingo, שלפני שנה בדיוק ביצע את ההשקה הראשונית, שצברה כ-2 מיליון הורדות עד כה. "למעשה מדובר באפליקציית one stop shop ללימוד אנגלית כשפה שנייה לילדים והכל באמצעות משחקים", מסביר זסלבסקי. "היא מלמדת אותך מיומנויות שיחה, כתיבה, אוצר מילים, דקדוק ופועלת אפילו באמצעים של זיהוי קולי כדי ללמד הגייה נכונה. לא אהסס לומר שפתרנו בעיה של כמיליארד ילדים וכעת בדרך להטמיע את Plingo במערכות חינוך בעולם." לינק לאתר – https://plingo.ai/

Zoog – כשסבא וסבתא הופכים ליוצרי תוכן ויראלי

"בתקופת הקורונה העולם כולו עבר לתקשר באופן כמעט מוחלט דרך מסכים – שיחות וידאו בוואטסאפ, בזום, ובטלפון. הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא בשיחות עם המשפחה, לדוגמה עם סבא וסבתא, הילדים הקטנים מאבדים קשב תוך רגעים ספורים לתוך השיחה", מספר יואב אורן. כדי לענות על הצורך הזה, אורן הבין שצריך להפוך את האינטראקציה לאטרקטיבית יותר עבור הילדים, וככה נולד Zoog.

את זוג אורן הקים יחד עם מתן גוטמן, מייסד שותף ו-CTO של החברה, וכיום מתגורר עם אישתו ושלושת ילדיו באבן יהודה. האפליקציה זוג מציעה תכנים רבים עם אפקטים של סאונד ותפאורת רקע בטכנולוגיה של מציאות רבודה שניתנים להקלטה, שליחה ושמירה. "עבור הילדים האפליקציה הזו אינטראקטיבית ומבוססת על העולמות שהם מכירים, וכך מרתקת את הקשב שלהם", מסביר יואב. בימים אלה האפליקציה הפכה לויראלית ומבוקשת מאוד בעיקר בארה"ב, שם עפ"י המחקרים נמצא קהל היעד העיקרי של Zoog, "לאחרונה מגיעות יותר ויותר בקשות לשפות נוספות, ואנחנו צופים להרחיב את השוק בזמן הקרוב". לינק לאפליקציה – getzoog.com

מנכ"ל מטח, יוסי בידץ: " אנו מלאי אמונה כי דווקא בעת הזו, משימתנו היא חיזוק עתיד החינוך בישראל. מטח ו-MindCET רואים בקידום החינוך הרלוונטי בעידן הדיגיטלי, את עתיד החינוך בישראל ובעולם כולו. מטרת אירוע שנתי זה היא טיפוח יוזמות טכנולוגיות-חינוכיות מרחבי העולם וטיפוח קהילת האד-טק כולה, למען דורות העתיד. לאורך התחרות נחשפנו לעשר חברות סטארט-אפ שהתחרו על ההזדמנות לייצג את ישראל בגמר ,GESA עם יוזמות שונות העתידות לחולל שינויים של ממש ושרובן מבוססות בינה מלאכותית יוצרת. אנו מברכים את שלושת הזוכים שהדגימו שילוב חדשני ופורץ דרך בין טכנולוגיה וחינוך, מאחלים להם בהצלחה בגמר העולמי שייערך בחודש הבא בלונדון, ובטוחים שהם יביאו לנו גאווה ישראלית חינוכית."

אבי ורשבסקי מנכ"ל MindCET: "תחרות GESA תחגוג בשנה הבאה עשור. בפרספקטיבה של כמעט עשר שנים, קבוצת המיזמים שעלתה לחצי הגמר הישראלי היא כנראה האיכותית ביותר שראינו עד כה, הבחירה הייתה קשה וגם מיזמים שלא העפילו לגמר כנראה יככבו בנוף החינוך העולמי. שוק האד-טק הישראלי יוצר כיום מיזמים עם פוטנציאל השפעה גלובלית, ונקודות מבט חדשניות, לתחום הלמידה והחינוך יש את כל התנאים להפוך ל"סייבר הבא" בסצנת הסטרטאפים הישראלית."

Global EdTech Startups Award (GESA)  שנוסדה ב-2014 ע"י אבי ורשבסקי מנהל MindCET מבית מטח המוביל אותה גם כיום, היא התחרות הגדולה בעולם בתחום האד-טק, מתפרשת על פני 6 יבשות ו-134 מדינות ומייצרת קהילה של מעל 6000 סטארטאפים בתחום האד-טק. MindCET מבית מטח, יזמה תחרות זו כדי ליצור קהילת יזמות אד-טק בינלאומית ותאפשר לסטארטאפים להציג את המוצר שלהם לקהל גלובלי, לבנות שותפויות חדשות, ולייצר קשרים עסקיים.

הירשם
דווח על
guest
0 תגובות
הצג את כל התגובות
למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות