img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
32°

web2infoדיגיטלאל תפריעו, משחקים פה עסקים
דיגיטל

אל תפריעו, משחקים פה עסקים

שיווק מותגים באמצעות משחקים היא אסטרטגיית שיווק לכל דבר, וזאת למרות העבודה שהרבה מותגים עדיין מאמינים שקהל היעד במשחקים מורכב בעיקר רק מבני נוער. לא כך הדבר.

 

 

אסטרטגיית שיווק זו בעצם מורכבת מ-2 אסטרטגיות: Advergaming ו-In-Game Marketing.

ADVERGAMING היא אסטרטגיית שיווק הבונה משחק שלם סביב המותג בעוד ש- In-Game Marketing היא אסטרטגיה המשלבת בעצם שטח פרסום בתוך המשחק (פרסומת מובנית) הפוגשת את השחקנים/הלקוחות הפוטנציאליים בזמן המשחק, לרוב מדובר במשחקים מוכרים עם מיליוני שחקנים.




 

2 אסטרטגיות אלו אינן זרות למשווקים, אך כיום קיימים יתרונות רבים יותר מבעבר לשיווק מוצרים וקידום עסקים בעזרת גיימינג (לדוגמה, איכות השידור כגון 4K ו-HD או כוכבי גיימינג שתופסים תאוצה ומעריצים ב-Youtube). הנה כמה יתרונות וגם חסרונות של שיווק בעזרת גיימינג, הממזערות את "עייפות המודעה" ומגבירות את התודעה של המותג/עסק בדרך מעניינת וכיפית.

כ-80% מהמודעות הנמצאות במשחקים, או שהן בעצמן משחק, מגיעות ממפרסמים ומותגים שהם לא משחקים פרופר.

 

?GAME OVER השאירו מייל, והמשיכו לקבל עדכונים בנושאי דיגיטל מגופמן קריאייטיב

 

 

מספר יתרונות לפרסום במשחקים

חברות רבות מקדמות את מוצריהם או את עצמן באמצעות אלמנטים המשולבים בתוך המשחק.
זה לא באמת משנה מי אתם/איזה עסק יש לכם או מה המוצר שאתם רוצים לקדם, תוכלו להכניס את עצמכם בקלות לתוך משחק.

יתרון ראשון הוא הקדמה הטכנולוגית עם דגש על שימוש בנייד. בשנים האחרונות, רוב האנשים, לא בהכרח ילדים ונוער, מורידים משחקים ואפליקציות לנייד. כשהחשיפה עולה, כך גם המודעות למותג בקרב הלקוחות שהורידו את המשחק. פה משחק תפקיד יתרון נוסף הנגזר מכך: במודעה או פרסומת רגילה בנייד, כשהקמפיין נגמר, לא נוצרת זכירות לטווח ארוך. לעומת זאת, ברגע שהמשחק או האפליקציה כבר על הנייד, התוצאות הן לטווח ארוך ("קהל שבוי").

יתרון שני הוא השיווק הויראלי. כפי שהזכרנו את דוגמת הגיימרים מ – Youtube וקהל המעריצים שלהם, שחקנים הנתקלים בפרסום מגניב בזמן המשחק יספרו על כך לשחקנים אחרים (יש גם בלוגים לכך), מה שיגרום בסופו של דבר לגידול במכירות, גם של המשחק וגם של המוצר שלכם.

 

 

יתרון שלישי ב- Advergaming: אם החלטתם ליצור משחק סביב המותג, כלומר להשתמש באסטרטגיית ,ADVERGAMING תוכלו לנצל אסטרטגיה זו גם כשיטת מחקר לקבלת משוב ערכי מלקוחות פוטנציאליים, נסביר: תוכלו לבקש מהשחקנים לפרט מה הם אהבו ומה לא, ואז לעדכן במשחק לפי טעמם האישי של השחקנים, כי זה המשחק שלכם, ואתם אלו שבעצם מרכיבים את קהל היעד אותו אתם רוצים לשמר.

מספר חסרונות/ נקודות למחשבה

יש הטוענים כי אסטרטגיות פרסום ושיווק באמצעות פלטפורמת משחק עושות שימוש במניפולציות, ונכנסות עמוק מידי למוחו של השחקן ולתת-מודע ו"מאלצות" אותו להיחשף לפרסומים.

הנה כמה נקודות שיש לקחת בחשבון, שעלו מסקרים ובחינת האסטרטגיות לאורך השנים:

חזרתיות
ברגע שהפרסומת מוטמעת במשחק או מרכיבה משחק שלם ולא משתנה, היא הופכת למשעממת. ניתן לפתור זאת ע"י עדכונים בתדירות גבוהה יותר (ב- In-Game Marketing) או ע"י יצירת משחק המשך או שלבים נוספים במשחק (ב- Advergaming).

התזמון ב- In-Game Marketing
קיימת בעייתיות בפרסומת שקופצת בזמן משחק – זה עלול לעצבן ולעשות פעולה הפוכה.
לאחרונה ניתן לראות שבמשחקים החדשים שיצאו, המתכנתים הבינו זאת, ושתלו את הפרסומות בתחילת המשחק או בסופו ולא באמצע.

יוקר המשחק – Advergaming
פרסום בעזרת Advergaming לרוב יקר יחסית, מצד שני זוהי טכניקה ידידותית היוצרת מודעות עצומה למותג,
אז אולי זה שווה את המחיר. ממילא יצירת קמפיין מודעות למותג הוא נושא יקר, אז לפחות לעשות זאת בצורה לא פולשנית ולא מחייבת.

 

 

יצירתיות

לפרסום בעזרת Advergaming נדרשת יצירתיות. המשחק, מלבד הפרסומות בו,
צריך להיות מעניין, סוחף ושונה משאר המשחקים בשוק, בעוד שב-,In-Game Marketing המשחק כבר קיים, אתם רק צריכים לבחור באיזה משחק לפרסם וכמה כסף לשים על שטח פרסום זה.
נקודה נוספת היא שב- Advergaming נדרשים תהליכי קידום ושיווק מאסיביים יותר של המשחק, על מנת שמיליונים יחשפו אליו.




 

בשנים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר אירועים וקד"מים פיזיים, כמו לדוגמה פסטיבל הגיימינג השנתי שהתקיים בחוה"מ פסח, שהוא רק דוגמה קטנה לכוח שיש לאירועים האלו. השפה החזותית של אירועים מסוג זה, היא בעלת נוכחות מרשימה ביותר, הן אונליין והן ברמת המיתוגים באירוע עצמו. כמו כן, השפה החזותית עושה שימוש בפונטים צעירים ונועזים.
פסטיבלי גיימינג מאפשרים גם למותגים הגדולים ביותר, להתפרע קצת ולצאת מהשגרה. מה שבטוח, עבורם זה לא רק משחק.

 

* הכותב הוא קופי דיגיטל ומנהל תוכן בגופמן קריאייטיב.

 

?GAME OVER השאירו מייל, והמשיכו לקבל עדכונים בנושאי דיגיטל מגופמן קריאייטיב

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות