דיגיטל

מדיה חברתית מצביעה מהר

עדכונים בזמן אמת זה שם המשחק. טוויטר הודיעה על מאמץ משותף בזמן הבחירות עם Tagboard – פלטפורמה הלוכדת "טוויטים" הנשלחים מדיונים וחדשות בזמן אמת ויכולה לסנן עבורכם את הציוצים לפי: נושאים פוליטיים, מועמדים ספציפיים ושייכות מפלגתית, גם על פי מיקום, נושאים או מילות מפתח. אז אם רציתם להיות ממוקדים ומעודכנים, זו הפלטפורמה.

 

צעירים וטלוויזיה? פחות. נקסט-ג’ן אמריקה, אותה ייסד טום סטייר המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית ועם הדור הצעיר, הבינה את המגמה ויצאה עם קמפיין דיגיטל נטו, באווירה “לוחמנית” הפונה רק לדור הצעיר.




 

הקמפיין שעלה כ-4 מיליון דולר, “תפס” את המצביעים הצעירים בעזרת פרסום במדיה החברתית, המעביר מסרים ישירים ומהירים: “משפרים את הבריאות”, “דואגים לחינוך”, יחד עם נושאים ספציפיים אותם הם מקדמים, גם באמצעות מיילים ופיזית באוניברסיטאות. הת’ר הרגרייבס, מנכ”לית החברה, הדגישה: “לא הצאנו פרוטה על טלוויזיה, כי זה לא המקום בו הצעירים רוכשים את הידע”.

הרשת החברתית במבל, שגילאי המשתמשים בה נע בין 18-34, יצאה בקמפיין דיגיטל שנקרא "I am a voter", שנועד ליצור אינגייג'מנט בקרב בוחרים צעירים. במבל, שדומה מעט לטינדר בקטע של ההיכרויות, יצרה תיוג ייעודי לקמפיין, שיצטרף לתמונת הפרופיל באפליקציה כדי שכולם יוכלו לראות. בנוסף, הרשת החברתית מאפשרת גם ל-41 מיליון המשתמשים שלה, לפרט על התחביבים שלהם ועל תחומי עניין. כשמכניסים את הצד הפוליטי לתמונה, תרתי משמע, אפשר למצוא חיבורים וחברים חדשים, ועל זה במבל סומכת בקמפיין הזה.

Lyft, פלטפורמה המציעה נסיעות משותפות ופתרונות תחבורה, סטייל אובר,

יצאה בקמפיין דיגיטל בשם – VoteTogether#,  בפנייה ממוקדת לקבוצות אוכלוסייה כמו סטודנטים ועיוורים אך לא רק:

הקמפיין הציע להם נסיעה משותפת בחינם ביום הבחירות ותוקשר במדיה החברתית ובאפליקציית החברה.




 

במקביל, גם אובר עדכנה את האפליקציה לטובת הבחירות והוסיפה כפתור – “Get to the Polls”, שיקל על איתור מיקום הקלפי ויציע נסיעה למקום, פלוס "הנחת בחירות" מיוחדת.

הכוח שיש לידוענים ברשת החברתית הוא לא דבר זר. סלבס, שלעיתים גם מציגים דעות פוליטיות, סוחפים אחריהם קולות מציוץ אחד בטוויטר או מפוסט בפייסבוק, ומובלים אותם ישיר לקלפי. קחו לדוגמה את טיילור סווייפט, שלקראת הבחירות האחרונות ניצלה את הבמה של טקס פרסי המוזיקה ויצאה בקריאה של "צאו להצביע". טינדר למשל, שממוצע גילאי המשתמשים בה לא עולה על 30, יצאה בקמפיין דיגיטל בשם – "Swipe The Vote", בו המשתמשים יכולים לעשות סווייפ ימינה או שמאלה ולראות איזה מועמד פוליטי הכי מתאים להם,

לא בטוח אם לדייט אבל הבנתם את הרעיון. אז איך אתם בוחרים?

תציצו בקמפיין >> https://goo.gl/15nARA

סקרנים לעוד? כנסו לבלוג שלנו למאמרים נוספים >> https://goo.gl/jjhAR4