הקמפיין החדש של ארגון לתת לקראת ראש השנה שם במרכז השיח את תופעת "העניים החדשים" על מנת להמחיש שבתקופה זו בישראל – האינפלציה ועליית הריבית במשק, לצד עליה חדה ביוקר המחיה בכל תחומי החיים – מחירי המזון, מוצרי הצריכה וההיגיינה, הציוד לבית הספר, החשמל ושכ"ד – ההתדרדרות לעוני ולמצוקה כלכלית יכולה להיות מהירה וקלה לאנשים ומשפחות ישראליות מן השורה. על אחת כמה וכמה כאלו שהם נטולי גב כלכלי תומך בהנתן משבר
הקמפיין מפגיש את "העניים החדשים" עם עניים "מנוסים" יותר. כאלו שהיו וחלקם עדיין במצב זה, ע"מ ללמוד מהם איך להתמודד.
המסר המרכזי בקמפיין : "יוקר המחיה פוגע באלפי משפחות, גם משפחות שאנחנו מכירים. בעזרתכם נוכל לעזור לאותן משפחות לשמור על הראש מעל המים ולחגוג את החג בכבוד. להיות ישראלי זה לתת. תרמו ארוחת חג".
הקמפיין בשיתוף משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בהובלת סמנכ"ל הקריאטיב יגאל עזרא שמעניקים לארגון לתת שירותי פרובונו בשותפות מדהימה זה שנים רבות.
לפי נתוני דו"ח העוני האלטרנטיבי לשנת 2022 – 2.6 מיליון נפשות בישראל חיות בעוני, מתוכן מעל 1.1 מיליון ילדים.
רוני אבירי סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים של ארגון לתת:
"הקמפיין הייחודי הזה שנהגה והופק בשיתוף עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי שמלווים את ארגון לתת במשך שנים בפרובונו מלא – שם במרכז השיח את המציאות בה אנשים כמוני וכמוך יכולים להתדרדר ולשקוע עמוק למצב של מצוקה כלכלית ועוני. אנחנו קוראים לזה "עניי מעמד הביניים" או "העניים החדשים". מה שמחמיר את המצב הוא שאוכלוסיות אלו אינן מורגלות לבקש עזרה וסיוע והבושה מקשה עליהן אף יותר להתמודד עם המצב החדש ולהחזיק את הראש מעל המים עד שיצליחו להיחלץ מהמשבר אליו נקלעו" .
יגאל עזרא. סמנכ"ל הקריאטיב בבאומן בר ריבנאי
"ה- ״עניים החדשים״ הוא מהלך שנולד מתוך ההבנה שבשנה האחרונה מצאו את עצמן המון משפחות חדשות במציאות לא מוכרת של מצוקה כלכלית, ובעצם הבנו שכמו בכל תחום בחיים שבו צריך ליווי ומנטורינג כאשר נקלעים למצב שאין לנו נסיון בו, גם כשמדובר בעוני יש אנשים שלצערנו יותר ״מנוסים״ ויכולים לתת ל-״עניים החדשים״ טיפים להתמודדות עם המצב החדש.
משרד פרסום: BBR Saatchi & Saatchi
חברת הפקה: מיוחס קריאיטיב
סמנכ"ל קריאטיב: יגאל עזרא
במאית: בת דור אוז׳ילבו