במעון השיקומי "פרח" בחריש, חיפשו פיתרון בטיחותי ונגיש לטובת הדלקת נרות חנוכה על ידי ילדי המעון שמבחינה מוטורית לא יכולים להחזיק נר
פיתוח מיוחד של חברת TOM שמפתחת עזרים מונגשים לאוכלוסיות מיוחדות, נתרם לרגל החג: חנוכייה מיוחדת שנדלקת באמצעות מתג.
מיטל, מנהלת המעון מסבירה: "החנוכייה מונגשת באמצעות מתג כך שהפעוט יכול להדליק כל פעם נר אחר. זה מאפשר חוויית למידה שהיא נגישה עם פידבק בטיחותי. הילדים ממש התלהבו להדליק את החנוכייה ולהרגיש חלק מהחג".
גם בבית ספר "פרח -גבעולים" באלעד, ניצלו את חג החנוכה לפיתוח מיומנויות של הילדים ויצרו חנוכיות כאמצעי טיפולי.
התלמידים, הנמצאים על הרצף האוטיסטי, יצרו מיצג חנוכיות ייחודי ומרגש לכבוד חנוכה, כחלק ממסיבה שנערכה היום לרגל החג. מיצג החנוכיות אינו מיצג רגיל של ילדי בית ספר, שכן ליצירת החנוכיות היה ערך טיפולי מיוחד, נוסף על החשיבות החינוכית והערכית של לימוד סיפורי החנוכה, והכרת מנהגי החג.
החנוכיות נבנו ממגוון חומרים שונים – תבניות ביצים, אבנים, חרוזים פרחים ועוד – ואלה מסייעים בטיפול בבעיות תחושה ובאמצעות הבניה והשימוש בחומר, מתבצע טיפול.
שרית בינט, מנהלת תחום התקשורת בארגון פרח מסבירה: "לרגל החג, הכינו הצוותים יחד עם הילדים, חנוכיות "מיוחדות" שבאו לבטא את הרגשות ויכולות התקשורת של כל ילד וילד. תהליך ההכנה של החנוכיות שילב בתוכו עקרונות טיפול לקידום הילדים והתוצאות מדברות בעד עצמן".
בין החנוכיות שהוצגו, חנוכייה בה שולבו סמלים של תכנת "גריד", תכנת תקשורת חלופית, בה הילדים משתמשים במהלך השנה באמצעות אייפדים. דרך סמלים שמופיעים על האייפד, הילדים שלא יכולים להתבטא בעל פה, מצליחים לתקשר ולהעביר מסרים לעולם. אותם סמלים הופיעו על החנוכייה המיוחדת של ילדי הכיתה.
מנכ"ל ומייסד ארגון פרח הרב משה שטיין מציין כי "הצוותים שלנו לא מורכבים מ"עובדים רגילים", אלא באנשים מיוחדים שמשקיעים מחשבה בכל פרט ופרט לטובת הצלחת הילדים שמתחנכים אצלנו. כל מהלך מחושב לטובת ההתקדמות של כל ילד וילד, כאילו הוא "בן יחיד" במוסד" וזה המקום להצדיע להם על המאמצים הרבים לאורך כל השנה במיוחד בימים מורכבים אלה".