img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
27°

web2infoתעשייה ורכבבעל רכב דיזל ישן ומזהם? התקן מסנן חלקיקים או שרכבך יורד מן הכביש!
תעשייה ורכב

בעל רכב דיזל ישן ומזהם? התקן מסנן חלקיקים או שרכבך יורד מן הכביש!

תקנות המשרד להגנת הסביבה במלחמה כנד כלי הרכב המזהמים נכנסו לתוקף – בדוק עוד היום את זכאותך לסבסוד מלא של ההתקנה מהמדינה

המלחמה כנגד כלי הרכב המזהמים על הכביש יצאה לדרך – כחלק מתקנות המשרד לאיכות הסביבה לצמצום זיהום האוויר אשר נכנסו לתוקפן ב-1.11.18, כלי רכב ישנים בעלי מנועי דיזל מחוייבים להתקין ברכבם מסנן חלקיקים,(DPF) אחרת לא יחודש רישיון הרכב שלהם.




בנוסף, כחלק מהתקנות החדשות בעיריית חיפה (ובשנה בקרובה גם בערים נוספות), רכב מזהם שיתועד נוסע ברחבי העיר על ידי המצלמות המיוחדות, יורד מו הכביש ובעליו צפויים לקנסות גבוהים.

תוכנית המשרד להגנת הסביבה כנגד תופעת הרכבים המזהמים כוללת מתן סבסוד (עד 100%) בהתקנת המסנן. כלי רכב כבדים ישנים מוגדרים ככלי רכב המונעים בדיזל אשר נרשמו לראשונה בישראל עד שנת 2005 ואשר משמשים להסעת 8 נוסעים ויותר, או רכב מסחרי משא או עבודה במשקל כולל של 12 טונות ומעלה.

קבוצת זוקו שילובים זכתה במכרז של המשרד לאיכות החברה להתקנת המסננים המיוחדים במוסכים המורשים, ומעניקה פתרון כולל: מסנן חלקיקים שעומד בכל התקנים והתקנה מוסמכת למשאיות, כלי צמ"ה, אוטובוסים, מיניבוסים ורכבים פרטיים במבחר מוסכים ברחבי הארץ.

נא השאירו פרטים ונציגי ״זוקו שילובים״ ייצרו איתכם קשר!

עיקר התקנות:

  • לא יחודש רישיון רכב לרכב כבד ישן אלא אם הותקן בו מסנן חלקיקים לצמצום זיהום האוויר.
  • כלי רכב מזהמים יסומנו באמצעות תווית במועד מבחן הרישוי השנתי.
  • כל כלי הרכב ידורגו ברישיון הרכב בהתאם להשפעתם על זיהום האוויר על-פי דירוג זה: "רכב נקי" (בהנעה חשמלית), "רכב מופחת זיהום", "רכב רגיל" ו"רכב מזהם".



 

המשרד להגנת הסביבה מפעיל את התוכנית הייעודית לצמצום זיהום האוויר מ"כלי רכב כבדים ישנים", לאור הגדרת  הפליטה ממנועי דיזל מסרטן ודאי לאדם על ידי ארגון הבריאות העולמי. החשיפה לזיהום אוויר מכלי רכב בישראל גורמת כ-1,100 מקרי מוות מוקדם בכל שנה. מנתוני הנְסוּעָה (קילומטראז') לשנת 2017 עולה כי כלי רכב המונעים בדיזל תורמים כ-80% מזיהום האוויר, אף שרק 20% מהנסועה נעשית על-ידם. עוד עולה מנתונים אלו כי ככל שמדובר בכלי רכב כבדים יותר וישנים יותר, כך תרומתם לזיהום האוויר משמעותית יותר ביחס לחלקם בנסועה הכללית.

המשרד להגנת הסביבה מעניק תכנית סבסוד מקיפה:

סבסוד של 100% לבעלי כלי רכב כבדים בבעלות פרטית או בבעלות חברה או עוסק שבבעלותם עד 3 כלי רכב ומחזור המכירות שלהם לשנת 2016 אינו עולה על  מיליון שקל.

סבסוד של כ-50% לבעלי כלי רכב כבדים בחברות אשר מחזור המכירות שלהן  לשנת 2016 אינו עולה על 10 מיליון שקלים

זכאות להתקנת מסנני חלקיקים

הפתרון היעיל ביותר להפחתת זיהום אוויר מכלי רכב קיים הוא התקנת מסנן חלקיקים (DPF) בתהליך הנקרא רטרופיט. (Retrofit)המסננים המאושרים ליבוא ולהתקנה בישראל הם מסננים אשר הוכחה יעילותם בהפחתה של יותר מ-98% ממספר החלקיקים.




המשרד להגנת הסביבה יתמוך ב-100% ממחיר המסנן ומהתקנתו ב"כלי רכב כבדים ישנים" בבעלות פרטית או בבעלות חברה או עוסק שבבעלותם עד 3 כלי רכב ומחזור המכירות שלהם לשנת 2016 אינו עולה על 1 מיליון ₪. המשרד יתמוך בכ-50% ממחיר המסנן ומהתקנתו בחברות אשר מחזור המכירות שלהן למע"מ לשנת 2016 אינו עולה על 10 מיליון ₪

זוקו שילובים מובילה בתחום התחבורה והתשתית עם התמחות בציי משאיות וצמ"ה בישראל ומחזיקה מלאי מגוון של מסנני חלקיקים של חברת BAUMOT הגרמנית – אחת המובילות בעולם בתחום מסנני החלקיקים שעומדת בכל התקנים המחמירים בעולם ומאושרת משרד לאיכות הסביבה. כמו כן, זוקו שילובים מפעילה מוקד מידע, מערך מכירה והתקנה ברשת מוסכים של החברה להתקנת המסננים בפריסה ארצית, תוך ליווי מלא של תהליך ההתקנה.

להתקנה ולפרטים נוספים אודות זכאותכם לסבסוד מלא או חלקי של ההתקנה/גריטה על חשבון המדינה, התקשרו: 072-3952225

נא השאירו פרטים ונציגי ״זוקו שילובים״ ייצרו איתכם קשר!

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות