img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
22°

web2infoדיגיטלאיך אומרים במנדרינית "Banned": מדיה חברתית בסין
דיגיטל

איך אומרים במנדרינית "Banned": מדיה חברתית בסין

 

עם למעלה מ-800 מיליון משתמשי אינטרנט סיניים, שמתוכם 98% מחוברים דרך הנייד,סין, ללא ספק, מחזיקה  בשוק המדיה החברתית הגדול בעולם. לגביי "הסושיאל מן המערב" כדוגמת פייסבוק וטוויטר… לסין יש תוכניות אחרות, ומתגאה ברשתות ופלטפורמות מקוונות ייחודיות המתאימות לחוקים שלה.




 

חומת האש הגדולה של סין

סין הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש, בכל הנוגע למדיה חברתית. אז מה הופך את המדיה החברתית בסין לייחודית כל כך? בעוד שפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ווואטסאפ ממשיכות לשלוט בעולם המערבי, סוגיית הפתיחות למערב ומידתה עדיין רלוונטית בסין ומכתיבה את הכללים. שמירה על המסורת הסינית והחוקים, השפיעו גם על "מה אסור ומה מותר" בכל הנוגע למדיה חברתית. פייסבוק נאסרה לשימוש בסין כבר ב-2009, ורק לאחרונה ב-2018, קיבלה פייסבוק רישיון לפתוח חברת בת בשם "פייסבוק טכנולוגיות" בעיר האנגג'ואו, שהיא גם המטה של ​​Alibaba הענקית. זוהי פריצת דרך משמעותית המאפשרת לה דריסת רגל תוך התחמקות במידה מסויימת מהצנזורה ביבשת, אך לא ברור עדיין מה תהיה מידת השפעתה של פייסבוק בסין בטווח הרחוק.

 

 versobooks.com

 

bloomberg.com

 

עלייתן של הפלטפורמות הסיניות

ריקנות "המדיה החברתית המערבית" בגלל הצנזורה והחוקיות בסין, גרמה לעלייה עצומה במספר חברות המדיה והפלטפורמות החברתיות שהוקמו בסין. כיום, קיימת בחירה גדולה יותר עבור המשתמשים הסיניים, ותחרותיות בין הפלטפורמות הסיניות, מה שהופך את המדיה החברתית בסין לדינמית יותר מצד אחד, ומצד שני, לחדשנית וייחודיות, כאשר חברות המדיה מנסות לשבות את הקהל כל פעם מחדש, ולספק להם את כל מה שהם צריכים, ללא צורך בפלטפורמות המערביות. האם זה יצליח לטווח הרחוק? בינתיים הן עושות עבודה לא רעה בכלל.

 

ניוזלטר ארוך זה כמו סינית בשבילכם? השאירו פרטים, והניוזלטרים התמציתיים והמרתקים של גופמן קריאייטיב בדרך אליכם

 

הפופולארית ביניהן היא WeChat, אפליקציית הודעות המשלבת בתוכה גם משחקים, קניות אונליין ושירותים פיננסיים. אפליקציה נוספת פופולארית מאוד בקרב משתמשים צעירים נקראת ,QQ אפליקציית מסרונים בדומה לוואטסאפ, המציעה קבוצה של יישומים שונים אקסטרה, כמו מוזיקה, צפייה בסרטים, בלוגים, משחקים ועוד. עם-QQ תוכלו גם לשווק מוצרים שונים בתשלום, בדומה לאינסטגרם ופייסבוק.




 

הרעיון המשותף לפלטפורמות החברתיות המובילות בסין, הוא לספק בממשק אחד את כל מה שאתם צריכים. פלטפורמה בשם Weibo היא המקבילה לטוויטר בסין, ומציעה מיקרו בלוגים והמדיה החברתית השנייה הפופולארית בסין אחרי ,WeChat ו-Youku  היא המקבילה של YouTube לשיתוף וידאו.

לכל אחת מהפלטפורמות האלו יש כמאות מיליוני משתמשים מידי חודש, לחלקן אפילו יותר ממיליארד.

 

linkfluence.com

 

ההזדמנות של מותגים עולמיים בסושיאל הסיני

מספר משתמשים עצום, יש, מגוון של פלטפורמות סיניות, יש, מה עכשיו? איך מוכרים? מותגים רבים מכל העולם כבר זיהו את ההזדמנות ופעלו על מנת להתאים את התוכן לקהל הסיני, דרך הפלטפורמות הרלוונטיות, בתזמון המושלם, ויצרו מכירות ענק. דוגמה טובה לכך היא המותג האופנה הספרדי Balenciaga, שבינואר האחרון פרסם תיק במהדורה מוגבלת דרך  WeChat עם טכניקת "פלאש-סייל" לזמן מוגבל, שהוכיחה את עצמה כמה פעמים בפלטפורמות הסיניות, ובמקרה הזה הובילה למכירת מחצית הפריטים תוך פחות מ-24 שעות בלבד. דוגמה פחות טובה, המדגישה את הצורך בהבנת השוק הסיני לעומק וזיהוי מגמות, היא של מרצדס, שבתחילת 2018 נאלצה להתנצל בפני צרכנים סיניים על כך שהשתמשה בציטוט של הדאלי לאמה, שנחשב דמות פוליטית מפלה בסין, באחת מהמודעות שהעלתה באינסטגרם של החברה.

 

scmp.com

 

הכרת המדיה החברתית בסין על כל גווניה חשובה, במיוחד אם המטרה היא לשווק בעזרתה ולהגיע לקהל הסיני. גם ב-2019 ,אם תרצו להגיע לקהל הסיני, תצטרכו לעשות זאת בעזרת המדיה החברתית הסינית. בדרך תיתקלו במחסומים רבים, כמו הבנת התרבות, הבנת הקהל המקומי, התאמת תוכן ושימוש בשפה, אך בראייה קדימה, כזו שקיימת גם בקרב מותגים גלובליים רבים, הדבר ישתלם בסוף בהתחשב בגודל השוק ובפוטנציאל הרב.

הכותב הוא קופי דיגיטל ומנהל תוכן בגופמן קריאייטיב

 

ניוזלטר ארוך זה כמו סינית בשבילכם? השאירו פרטים, והניוזלטרים התמציתיים והמרתקים של גופמן קריאייטיב בדרך אליכם

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות