img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
31°

web2infoדיגיטלמ-FOMO עד GIGO: ששת הדיברות של השיווק הדיגיטלי
דיגיטל

מ-FOMO עד GIGO: ששת הדיברות של השיווק הדיגיטלי

איך מטרגטים נכון, מהו האורך הרצוי לסרטון, ולמה לא תמיד כדאי ללכת על לידים זולים? אשת הפרסום רוית גופמן נותנת כללי אצבע לשיווק דיגיטלי יעיל

המושג "שיווק דיגיטלי" הפך בשנים האחרונות לבאזוורד חזק במיוחד. עוד ועוד ספקים מציעים אותו, אם כשירות נפרד ואם כחלק מחבילת פרסום מקיפה יותר. אבל איך תוכלו לדעת שאתם בונים, או שבונים עבורכם, קמפיין נכון, אפקטיבי ועם פוטנציאל גבוה למימוש עסקאות?

 

 

בשיווק הדיגיטלי, כמו בכל שיווק אחר, יש מורכבות, מידה נדרשת של מקצועיות ואפילו אמנות. "זה מתחיל בלהבהיר לעצמך – ולאחר מכן ללקוח – מה בעצם את מקווה להשיג", אומרת רוית גופמן, הבעלים של סוכנות הפרסום "גופמן קריאייטיב". כמי שהובילה כמה קמפיינים מוצלחים בדיגיטל, האחרון שבהם בהשקת מותג הכושר הבינלאומי Orangetheory FITNESS שמסתער על השוק הישראלי, היא מודעת לבלבול הרב שיש בתחום החדש יחסית: "אנשים זורקים מושגים בלי הבחנה וקצת עושים ללקוחות שלהם סלט".




אז איך בונים קמפיין דיגיטלי נכון? לשאלה הזאת אין "פתרון בית-ספר", והכל תלוי נסיבות, מוצר ולקוח. בכל זאת, גופמן מונה מספר כללי "עשה" ו"אל תעשה" אוניברסליים, שיכולים לשמש כעקרונות מנחים:

 

1. אין לי ראש למילים ארוכות

בעולם שבו הניוז-סייקל הולך ומתקצר, כשלצרכנים הפוטנציאליים יש זמן מוגבל וקשב מוגבל עוד יותר, קריטי לקצר ולחדד מסרים. אם בסרטונים עסקינן, חשוב שאלו יהיו קצרים, מדויקים וממוקדים. סרטון אפקטיבי לא עולה על 15 שניות, כאשר הפואנטה מופיעה כבר בראשיתו. "הוא נועד לעורר סקרנות באמצעות הצגת הדברים, גם סביב נושא מוכר, מזווית חדשה ומעניינת", אומרת גופמן. לדבריה, התסריט חייב להתאים הן לפלטפורמה והן לקהל היעד. לבסוף, ה-FOMO – החשש להחמיץ דבר מה, שכל כך מאפיין את העידן הנוכחי – הוא כלי יעיל שאפשר לנצל, אם במפורש ("אל תחמיצו", או "נשארו רק X מקומות") ואם באופן מתוחכם יותר.

 

מעוניינים בקמפיין דיגיטל מנצח? השאירו פרטים ונציגי "גופמן קריאייטיב" יחזרו אליכם!

 

2. הכל מתחיל בדאטה

עיקרון ה-GIGO, מכירים? נכנס זבל, יצא זבל. זה ודאי נכון לתוכן הקמפיין, אבל מכוון גם לסימון קהל היעד. גופמן מזכירה כי בשונה משיווק "טיפש", אשר אינו מבוסס דאטה, כיום יש יכולת לחסוך עלויות משמעותיות – וגם לא מעט אנטגוניזם – באמצעות טרגוט אנליטי ומדויק של קהלים בעלי עניין. חשוב רק להקפיד שבסיס הנתונים יהיה מיטבי.

 

3. לא על הסושיאל לבדו

גם אם אתם מאוד מנוסים ומקצועיים, וגם אם בניתם קמפיין לתפארת, אין לכם באמת אפשרות לחזות מראש את סיכויי ההצלחה או לדעת איזו פלטפורמה תעבוד טוב יותר במקרה הספציפי. לכן חשוב להתחיל בכמה שיותר פלטפורמות – אם אלו פלטפורמות תוכן, אם רשתות חברתיות, אם מנועי חיפוש וכדומה. בדרך זו ניתן "להחליק" את השונות בתוצאות ובמחירי המדיה, לראות מה עובד יותר, ועם הזמן, בתהליך מתמשך של אופטימיזציה, לוותר על הפלטפורמות שהתבררו כפחות יעילות. חשוב לוודא שהפלטפורמות "מדברות" זו עם זו ומשלימות את המסר לכמה שיותר קהלים.

 

4. זול זה לא הכל

מי שעוסק בשיווק דיגיטלי, ודאי מכיר את זה היטב: לא מעט זמן ואנרגיה מושקעים בהוזלת הלידים. גופמן מזכירה כי לעיתים, דווקא הלידים היקרים אך איכותיים יותר, קרי: אלה עם ההסתברות הגבוהה יותר לביצוע עסקה, יתבררו בסופו של דבר כמשתלמים: "בעולם הלידים, המסה אינה בהכרח משקפת את התוצאה הסופית. לעיתים זו דווקא האיכות, ולא הכמות, שמדברת".

 

 

5. תמונה שווה אלף מילים

כמה קלישאתי, ככה נכון. חיבור התוכן למימד החזותי, בדרך כלל לפנים אנושיות, מוכח שוב ושוב ככלי אפקטיבי. כיוון שגם בנקודה זו קשה לדעת מראש מהי התמונה ה"מנצחת", גופמן ממליצה להתחיל במספר רב של קומבינציות ויזואליות ולצמצם אותן באמצעות A/B טסטינג.

 

6. שאלה של מודעוּת

גם בקמפייני לידים, אין להזניח את עבודת התשתית במרכיבים כמו מודעוּת – שפירושה לשתול ביחס למוצר מחשבה פסיבית אשר תלך ותבשיל בהדרגה, ומעורבות – שמכוונת להגביר באופן אקטיבי את ההזדהות עם המוצר, עד כדי יצירת קהילה מתוך קהל היעד סביבו.




תחום השיווק הדיגיטלי הוא כאמור חדש ולעיתים נדמה כאינסופי – מהקידום הממומן, דרך המלצות התוכן, עבור במנועי החיפוש ועד לבניית עמודים ותחזוקם השוטף. אבל בבנייה נכונה, תוך שימוש בכלים שהוכחו ומוכחים שוב ושוב כיעילים, אפשר לברור את המוץ מהתבן, ליצור לידים איכותיים ולהוליד מתוכם עסקאות מוצלחות.

 

מעוניינים בקמפיין דיגיטל מנצח? השאירו פרטים ונציגי "גופמן קריאייטיב" יחזרו אליכם!

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות