דיגיטל

טמונה בתוכן: הטרנדים החמים באינסטגרם לשנת 2020

נדמה שהכל כבר קרה באינסטגרם ב-2019, אבל האפליקציה לא מפסיקה להפתיע והרבה הולך לקרות ובעיקר בשנה הקרובה. מצד אחד, האפליקציה מתאימה את עצמה לקהל היעד, להרגלי החיים שלו, שמה אותו במרכז, "מקלילה" את השימוש ומתעדכנת בהתאם לאפליקציות חמות המשפיעות גם הן. מצד שני, פותחת את האפשרויות העסקיות אף יותר ולוקחת את הטכנולוגיה כמה צעדים קדימה לפני כולם.
אז פתחו מצלמה, פריים ראשון…

 

betteratf8@

 

ירד בעריכה

אחד הטרנדים החמים גם היום באינסטה הוא: no-edit-edit. הטרנד הוא בעצם עריכות מינימליות והשארת המראה האותנטי בפוסט/תמונה, בדגש על סרטונים. האותנטיות היא המפתח, ואין צורך להוציא תקציבים גבוהים כבעבר על עריכת וידאו או פוסט, שימוש פשוט באפליקציית עריכה או פשוט דרך הסמארטפון המצויד כבר במצלמה מעולה, יעשה את העבודה, או יותר נכון לא יעשה, וככה זה מושלם. ה"לוק" בסטייל של Too cool for school, זה מה שחם עכשיו. למרות המגמה, הפילטרים, לדוגמה פילטרים ב-AR, הם הדבר ה"חם" כרגע, הוספתם אחד והשגתם את המטרה. נ.ב, גם מותגים מאמצים את הגישה הזו יותר (קרדיט: Later.com).

 

later.com

 

Hide & Like, פעמיים בשבוע

אינסטגרם עדיין בוחנת את האפשרות של לייקים מוסתרים, כמו שנוסה לאחרונה באוסטרליה ובקנדה. המטרה היא להעלות את כמות הפוסטים בפיד, ולעודד אנשים לחלוק יותר תוכן מבלי לדאוג לגביי כמות הלייקים שיקבלו. התוכן הוא עדיין המלך גם ב-2020, והפוקוס עליו, ואם צריך להוריד את האגודל המורמת כדי לעודד יוצרים לשתף, so be it. טרנד נוסף כדי לעודד תוכן טוב, שגם עסקים ומותגים שונים כבר השכילו לאמץ, הוא הורדת כמות הפוסטים לפעמיים "גג" בשבוע. הדבר מדרבן את היוצרים להשקיע בתוכן, לתמצת, ולעלות את ה"בסט של הבסט" באותו שבוע, דבר שמעלה גם את שיעור המעורבות, אז תשקיעו.

 

WWD.com 

 

אינסטגרם Checkoutו-Shopping From Creators

המגמה להפוך את אינסטגרם לפלטפורמת מסחר מקוון מלאה, מא'-"איזה כיף שילמתי, בלי לצאת מהאפליקציה", ממשיכה גם ב-2020. כבר במרץ 2019 השיקה אינסטגרם את Instagram Checkout, האפשרות לרכוש ישירות מהאפליקציה מבלי לצאת, שכרגע זמינה חלקית לחברות מסויימות. בנוסף, אמור להתווסף השנה גם פיצ'ר – Shopping From Creators, המאפשר למשפיעני רשת וסלבס להוסיף תגי קנייה לפוסטים שלהם. העוקבים האדוקים ילחצו על הקישור וירכשו את המוצר ישירות. תתארו לכם את בלאק פריידי הבא במידה והכל יעבוד כשורה…

 

medium.com

 

TikTok-gram

בטח כבר הבנתם, ב-2020 אי אפשר להפריד את אינסטגרם מהאפליקציית הסרטונים TikTok, וזו רק ההתחלה. זו רק דוגמה קטנה למגמה המתפתחת, שלוקחת אפליקציית שיתוף וידאו שמחברת ומשאירה את קהל היעד הצעיר יותר באינסטגרם, דבר שאולי פייסבוק כבר מתקשה מעט לעשות. כרגע זה TikTok, מחר זו אפליקציה אחרת. התשתית אבל הונחה. התוכן עצמו פחות "מסונן", בעיקר בסטוריס, יותר מתחבר לקהל היעד ופחות מעוצב.
טרנד נוסף בהקשר של "הקלילות" ושל העיצוב העצמאי והמהיר, הוא טוויטים וממים, שהפכו רלוונטים יותר וחזרו לככב בטקסט החי בפוסטים או בתוך הסטוריס עצמם. אפשר לראות שגם מותגים גדולים מעלים פעילויות המעצבות מחדש את התוכן של הפוסט ופונות לקהלי יעד צעירים יותר ומגוונים, למשל: " כתבו לנו בתגובות עם גיף/Meme בלבד…". הסרטונים עצמם? בין שנייה אחת עד 10, חמש שניות פחות ממה שהיה נהוג.

 

sayingimages.com

 

תוכן, תוכן ושוב תוכן, זה העיקר. יחד אתו, היצירתיות היא המכנה המשותף של המגמה הרווחת באינסטגרם השנה. מקוריות זה Must, יותר איכות מכמות, וגם אם מדובר בסטוריס AR שתופסים תאוצה, הם צריכים להיות ייחודיים, וכאלה הקשורים אליכם או לעסק שלכם, עדיף. הבמה והלייקים (המוסתרים) יינתנו לאלו שיתאמצו יותר, יבלטו, DIY זו לא מילה גסה, ויש פילטרים, אפליקציות ופלטפורמות שיהפכו את התוכן שלכם באינסטגרם לטוב יותר. והיי…קצת פחות פילטר, טוב?

 

היי, הכתבה עניינה אותך?

  • 1 טרנדי!
  • 2 מעניין מאוד
  • 0 אני בכלל בטוויטר