תעשייה

חברת UPS בישראל שולטת בכל שרשרת האספקה

חברת UPS בישראל הקימה מרלו״ג טכנולוגי חדש בהשקעה של 100 מיליון שקל במודיעין ובטכנולוגיה שייחודית רק לה. ראיון עם איתי יעקובי, סמנכ״ל חטיבת השירותים הלוגיסטיים

 

 

חברת UPS בישראל השיקה בחודש אוגוסט האחרון את המרלו״ג החדש והמתקדם שלה במודיעין, המשתרע על שטח של 16,000 מ״ר. לקוחות רבים מתחום ה- Ecommerce כבר מנהלים את הפעילות העסקית שלהם במרלו״ג ובכך מקרבים את המלאי לצרכן הסופי. במרלו״ג החדש מוטמעות טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות תהליכי אחסנה וליקוט אוטומטיים, מערכות בקרת מלאי דיגיטליות, שירותי מעבדה ותיקון, אזורי הדרכה לפיתוח עובדים ופתרונות קצה נוספים, והוא מאחד תחת קורת גג אחת את פעילות מתקני החברה שהיו פזורים בעבר בשוהם, רמלה, אשדוד ונתב״ג. במרכז הלוגיסטי החדש, שצפוי להתרחב לגובה של 32 מטר עם בניית מחסן אוטומטי נוסף במהלך 2020, קיימות מעבדות תיקון והתקנה עבור מכשירים אלקטרוניים, בעיקר מחשבים, ציוד תקשורת וסמארטפונים, מקומות עבור אחסון ״חכם״, שטח תפעולי נרחב לפריקה וטעינת 25 משאיות במקביל, והכל תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. המרלו״ג של UPS מתופעל על ידי עובדים רבים – ללא הפסקה ומסביב לשעון, זאת בשל מנעד השירותים הרחב שמציעה החברה.

 

מעוניינים לשדרג את הארגון שלכם? השאירו פרטים ונציגי UPS יחזרו אליכם לתיאום פגישה!

 

אם בתחילת הפעילות בישראל החברה עסקה בעיקר בשירותי בלדרות ואיחסנה סחורה באופן זמני עבור לקוחות כשירות משלים, הרי שכיום חברת UPS בישראל הינה מקצוענית בולטת בתחום והיא אף החברה היחידה בארץ שמסוגלת לספק ללקוחותיה את כל מגוון השירותים הכלולים בשרשרת האספקה: שילוח אווירי וימי, שירותי בלדרות והפצה בארץ ובעולם, ושירותים לוגיסטיים ברמה עולמית. הכל נעשה על ידי UPS לאורך כל השרשרת ולא מתבצע על ידי ספקי משנה.

איתי יעקובי, סמנכ״ל חטיבת השירותים הלוגיסטיים, אשר החל את הקריירה שלו ב-UPS בישראל כשליח מן המניין עוד כשמשרדי החברה היו ברחוב הירקון בבני ברק, מכיר את החברה היטב אחרי 21 שנות קריירה. הוא מדגיש כי הטכנולוגיות החדשניות במרלו״ג במודיעין מסייעות לחברה להעניק שירותי לוגיסטיקה צד שלישי לחברות רבות בשוק הישראלי, כאשר המיקוד העיקרי הינו התמחות במוצרים קטנים ויקרי ערך כגון סמארטפונים, מכשירים רפואיים, ציוד ביטחוני, ציוד תקשורת, מחשבים, חלפים יקרי ערך ועוד.




 

לדברי יעקובי, ההתמקדות בסגמנטים ספציפיים אלה מאפשרת לחברת UPS להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. ״מדובר בשירות פרימיום על כל המשתמע מכך. אנחנו מצליחים לתת ערך מוסף ללקוח שמשלם לא מעט אבל מקבל הרבה יותר בתמורה. יש לו שקט נפשי והוא יודע שהסחורה שלו נמצאת בידיים טובות ומטופלת על ידי המקצוענים ביותר בתחום. המחשבה מאחורי זה היא פשוטה: בעלי סחורה יקרת ערך על פי רוב יהיו רגישים יותר לשירות ולכן השילוב של מוצר יקר ורגיש לשירות פוגש את חברת UPS בכל מה שקשור ליכולות שלנו להעניק שירות פרימיום. יש לנו עלויות תפעול לא מבוטלות כי אנחנו מקפידים על רמת שירות גבוהה: בלדרים מנוסים במדים מגוהצים, רכבים חומים שנשטפים כל יום, השקעה כספית בטכנולוגיה חדשנית. היום הצרכנים מתייחסים לסמארטפון כמו אל ציוד מציל חיים – הטלפון החדש חייב להגיע אליהם בשמונה וחצי בבוקר והם לא מתפשרים. הגישה שלנו היא שבעסקאות לא מנצחים במחיר אלא בתמורה למחיר. הלקוח הישראלי רוצה שירות ׳Taylor Made׳ שתפור בדיוק למידותיו ופעמים רבות הוא גם מוכן לשלם על כך״.

יעקובי מספר על השקה עולמית של לפטופ מסוים שהתרחשה בארץ לפני מספר חודשים. ״מסיבה כלשהי המכולה עם המחשבים לא עלתה על האנייה המיועדת ויצאה בעיכוב מארה״ב. מכיוון שאנחנו הם אלו שטיפלו גם בשילוח המכולה הזאת, הבנו מיד את לוחות הזמנים שהצטמצמו, אנחנו מודעים לפתרונות שיש לבצע כדי שהלקוח יעמוד בלוח הזמנים של ההשקה ואנחנו יודעים לעשות את ההתאמות שצריך. ללא התראה, משבוע עבודה אשר תוכנן לקבלת הסחורה, התאמתה לשוק הישראלי, ליקוט ואספקת המוצר לחנויות – נותרו לנו יומיים לעמוד במשימה הזאת, אבל אנחנו עושים מה שצריך ועומדים בלוחות הזמנים עבור הלקוח. אנחנו שותפים מלאים למהלכי מכירה מוצלחים של הלקוח״.

יעקובי: ״היתרון של חברת UPS מתגלה בעיקר כשיש פערים וכאשר מתרחשות תקלות. אנחנו, כחברת UPS, שהלקוח חתם איתה על חוזה לאספקת הסחורה, עשינו את כל מה שצריך כדי שהדגמים יגיעו בזמן להשקה. בגלל שהתחייבנו ללקוח זה הפך לכאב ראש שלנו, ולא של הלקוח. הזזנו הרים כדי שהמשלוח יגיע בזמן וזה יתרון מהותי שיש לנו להציע לאורך כל שרשרת האספקה, זה הופך אותנו למחויבים למשלוח בכל נקודה לאורך השרשרת, בדיוק כשם השירותAll Solutions – One UPS , אנחנו התחייבו להביא את המוצר מטוקיו ליבנה עד תאריך מסוים ועמדנו בכך״.

 

מעוניינים לשדרג את הארגון שלכם? השאירו פרטים ונציגי UPS יחזרו אליכם לתיאום פגישה!

 

טכנולוגיה ייחודית בשירותים הלוגיסטיים

חטיבת השירותים הלוגיסטיים של חברת UPS בישראל נשענת מבחינת הטכנולוגיה שלה על פיתוחים מקומיים, שהם לאו דווקא פיתוחים של חברת UPS העולמית, ומדובר בתופעה ייחודית בשוק השחקנים הגלובאליים. לצד המערכת העולמית בה נעשה שימוש בתחום הבלדרות, אשר ידועה כמערכת יציבה ואמינה, אם כי מוגבלת בגמישות התפעולית שלה, בחטיבת השירותים הלוגיסטיים בישראל עובדים גם עם מערכת ניהול מלאי מקומית שהותאמה על ידי אנשי הפיתוח של UPS בישראל ותפקידם לפתח פיצ׳רים שמקלים על העבודה.

יעקובי: ״יש לנו טכנולוגיה שמאפשרת לנרמל את קשת השירותים. הלקוח לא רוצה להיות מוצף בפרטים בהיבט של כל מה שמתרחש מאחורי הקלעים – הוא ממשיך לעשות שימוש במערכת הליבה אצלו בארגון, וזו מחוברת למערכות הניהול של UPS המעדכנות בזמן אמת ע״ב ממשקים טכנולוגיים. כשאתה מוכר הרבה ומהכל אתה חייב לייצר פלטפורמה משותפת דיגיטלית״.

 

כיצד אתם עובדים מול הלקוחות שלכם? היכן נמצאים המלאים?

יעקובי: ״יש לנו לקוחות שכל המלאי העסקי שלהם נמצא אצלנו במרלו״ג. יש לדוגמה יבואנים, שכלל לא פוגשים את הסחורה שלהם, כל המלאי שלהם יושב אצלנו ואנחנו מנהלים להם את הפעילות מא׳ ועד ת׳. אין להם עובדים, אין להם משרד והם מנהלים הכל דרך המחשב בבית. לקוחות רבים שלנו מחזיקים אצלנו את המלאים כי הם לא רוצים מחסן ומלגזות, ולכן חשוב להם להיות מעודכנים בזמן אמת על המלאים שלהם דרך מערכות הנתונים הממוחשבות״.

יעקובי מדגיש כי ״אנחנו מעוניינים במלאי חי. מלאי שחיי המדף שלו קצרים יחסית. זו הסיבה לכך שאנחנו נמצאים בתנועה מתמדת, וככה אנחנו פועלים בצורה מיטבית. אנחנו לא מחסן במובן המסורתי של המילה – אנחנו מעניקים שירותים לוגיסטיים מקצה לקצה״.




 

רמת השירות של חטיבת השירותים הלוגיסטיים זהה לשאר החטיבות? הבלדרות והשילוח?

יעקובי: ״צריך לזכור ש-UPS היא חברה שקיימת משנת 1907. רמת השירות בכל העולם ובארץ היא אחידה וגבוהה ונשענת על ניסיון של עשרות שנים. יש לנו את היכולת לספק את כל סוגי השירותים עבור הלקוחות לאורך שרשרת האספקה – שילוח באוויר או בים, דרך פעילות עמילות מכס עם מחלקה מקצועית של עשרות אנשים, דרך המחסנים הלוגיסטיים ועד הפצה של ׳המייל האחרון׳ בבלדרות, והכל ברמת שירות גבוהה וללא תפרים בין ספק לספק. זה מעניק שקט נפשי ללקוח כי מבחינתו יש כתובת אחת לברר ולשאול את כל השאלות – חברת UPS בישראל. חשוב לזכור כי שירותי לוגיסטיקה מצריכים היכרות מעמיקה עם צרכי הלקוח. אנחנו יושבים עם כל לקוח ולקוח לומדים את העסק שלו, מבינים מה הצרכים, מה חשוב לו, מהם הפרטים הקטנים שעושים מבחינתו את ההבדל, מה יהפוך את העסק שלו לטוב יותר ומפתחים פתרונות בהתאם״.

 

מלבד המחשבים והסלולר, אילו סגמנטים נוספים מעניינים אתכם?

יעקובי: ״מעבר לתחום המחשוב והסלולר אנחנו מעמיקים את היכולות שלנו בתחום הציוד הביטחוני שגם זה תחום שרגיש לשירות. למשל, חלקי חילוף לתעשיית האווירונאוטיקה שהרי אין מחיר למטוס שנשאר על הקרקע בגלל מחסור בחלק חילוף. בתחום הזה מספקים ללקוח שלנו שירות במשך 24/7 עם אספקה תוך שעתיים מרגע הקריאה. לטובת הלקוח, נהוג להקצות לו מתחם פרטי במרלו״ג המיועד אך ורק לו ללא הפרעות של לקוחות אחרים, יחד עם כלי רכב המוכנים לצאת בכל שעה. הלקוח הספציפי הזה מקבל חבילת שירות שמתאימה לצרכים ולדרישות שלו, וזו המומחיות שלנו. בנוסף, אנחנו מספקים חלקי חילוף למכשירי CT / MRI ועוד בבתי חולים ברחבי הארץ. גם פה יש התחייבות לסטנדרט שירות ואספקת חלקי חילוף בזמן קצוב 24/7 ולאורך 365 ימים בשנה״.

 

לאחרונה גם חתמתם על הסכם עם חברת נינטנדו.

יעקובי: ״נכון. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי עם תור גיימינג, המפיצה הרשמית של נינטנדו בישראל, במסגרתו UPS תנהל את כל הפעילות הלוגיסטית של החברה בישראל. הניהול הלוגיסטי כולל ייבוא המוצרים מנינטנדו באירופה, גיור המוצרים לשיווק בישראל, ניהול המלאי והפצת המוצר עד ללקוח הקצה. בנוסף UPS מתפעלת את מעבדת השירות שתנוהל בצמוד לפעילות. כל זה קורה הודות למרלו״ג החדש שמאפשר לנו להעניק סל פתרונות מקיף ללקוחות מתחומים שונים״.

 

מרלו״ג לכבוד אמזון

בסוף חודש אפריל הודיעה חברת אמזון למוכרים הישראלים שלה כי בקרוב תתחיל להפעיל תכנית בשם Local Delivery שתאפשר למוכרים ישראלים למכור סחורה לשוק הישראלי דרך מלאים ישראלים עם זמני אספקה של 2-3 ימים או 3-5 ימים.

רונן כהן, סמנכ״ל השיווק של חברת UPS בישראל, ציין עם היוודע החדשות כי לחברת UPS היה ברור כי אמזון תיכנס לפעילות בישראל בקרוב, בפורמט זה אחר, וכי החברה זיהתה את הצורך שיהיה לה במרלו״גים לשם פעילותה. ״היה לנו ברור שאמזון יזדקקו למחסנים לשם אחסון והפצה ולכן הקמנו מחסן מתקדם במודיעין בשטח של 16,000 מ״ר בהשקעה של 100 מיליון שקל כדי שנוכל לקלוט את המשלוחים העתידיים״.

כהן הוסיף כי לחברת UPS בישראל שותפות עם חברת eCommunity אשר יושבת בבית UPS בנתב״ג, והיא החברה היחידה בישראל שהינה בעלת רישיון מאמזון להקים חנויות באתר.

 

מעוניינים לשדרג את הארגון שלכם? השאירו פרטים ונציגי UPS יחזרו אליכם לתיאום פגישה!

כתבה קודם

בעל עסק? כך תנהל נכון את תזרים המזומנים

כתבה הבא

קסם אישי, האמנם רק קסם אישי?

הוספת תגובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *