img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
19°

web2infoתעשייה ורכבמה אתם באמת יודעים על איכות השמן ברכב שלכם?
תעשייה ורכב

מה אתם באמת יודעים על איכות השמן ברכב שלכם?

כלי הרכב שלכם עובדים שעות רבות ובתנאי שטח לא פשוטים. לכן, עלינו לדאוג לטיפול הולם במערכות הפנימיות שלהם על מנת שיתפקדו בצורה איכותית, יאריכו חיים ואף ישפרו את ביצועיהם. בדיוק לשם כך קיים צורך גדול בשימוש בשמנים איכותיים אשר מיוצרים מהטכנולוגיות המתקדמות בעולם ויש להם את היכולת להעניק לחלקים הפנימיים של הכלי את הטיפול הטוב ביותר. כי כמו שאנו, בני האדם זקוקים למזון איכותי בעל ערכים נאותים לשם התפקוד התקין של כלל המערכות – כך גם הכלים שברשותכם.

 

 

בין אם מדובר בעולם הרכב או בתחומי התעשייה השונים, שמן מנצח לא מחליפים. לכן, בבואכם לבחור את השמן המתאים ביותר למוצר שלכם, יש לבחון לעומק את הפורמולה אשר מרכיבה אותו ואת מידת התאמתו למוצר שלכם. כי לבחירה בשמן אשר לא תואם את הצרכים של הציוד שלכם, עלולה להיות השלכות הרסניות הן מבחינה תפעולית וכפועל יוצא מכך, כלכלית.





לשמני הרכב שלושה תפקידים עיקריים :

  1. אטימה בין החלקים הנעים
  2. שמירה על טמפרטורה אופטימלית
  3. ניקוי (שטיפה) של המנוע או הגיר מלכלוך.

 

למידע נוסף מהצוות המקצועי של זוקו, השאירו פרטים:

 

לשמני הרכב אין תקן אחיד וגורף. התקנים נקבעים לפי ייעודם, כך למשל לשמן מנוע התקינה הרווחת היא זו של המכון האמריקאי למוצרי נפט (API) המורכבת מהאות S למנועי בנזין (מנוע הצתה) או C למנועי דיזל (מנוע בעירה) ולצידם אות נוספת המייצגת את דירוג השמן לפי התוספים המרכיבים אותו. בנוסף לכך, קיימים שמנים מינרלים באופן מלא, חצי סינטטיים המשלבים תוספים או סינטטי מלא אשר מורכב מתוספים רבים אשר גורמים לשמן לתפקד באופן שונה מצורתו המקורית.

 


שימו לב להוראות יצרן הרכב בנושא שמנים לרכב !

כאשר בוחרים שמנים לרכב חשוב לזכור ששמן המנוע או שמן הגיר הטוב ביותר הוא השמן שהוגדר לפי הוראות היצרן ולא בהכרח השמן החדיש ביותר. שימוש בשמן בתקינה אחרת עלול להזיק לרכב ולפעילותו הן בטווח הקצר בצריכת הדלק והן בטווח הארוך בשל הפגיעה במנוע ותיבת ההילוכים.

שימוש בשמנים לרכב שאינם מתאימים עלולים לגרום להיווצרות שבבי מתכת על ידי אטימה לא ראויה של החלקים הנעים ולטמפרטורה גבוהה מדי. השמן מנקה מהמערכת את השבבים עד שמגיע לפילטר שמן שלבסוף נסתם ומונע את המעבר התקין של שמן במערכת ויכול אף לגרום לנזקים בלתי הפיכים למערכת.

 

 

שמן מנוע לרכב – סוגים מרכזיים :

שמן מנוע מינרלי –  שמן הנמכר במחירים הנמוכים ביותר וידוע בביצועיו המוגבלים. שמנים מינרליים מתאפיינים בצמיגות גבוהה יחסית ואינם מתאימים למנועים חדשים אשר להם תפוקת מנוע גבוהה וקיים צורך בשמן בעל צמיגות נמוכה.

שמן מנוע סינטטי –  הוא למעשה שמן מינרלי שעבר עיבוד מתקדם בבתי זיקוק על מנת להתאימו לעבודה במנועים חדשים. השמנים הסינטטיים עומדים בסטנדרטים המחמירים של יצרני המכוניות הנדרשים כיום ברכבים החדשים.

שמן מנוע סינטטי מלא – השימוש בשמן מסוג זה מאפיין את כלי הרכב העושים שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר – שמנים אלו מאפשרים אורך חיי מוצר גבוהים יותר ובכך מאריכים את המרווח שבין הטיפולים במוסך, גם בתנאי עבודה קשים וקיצוניים.

 

 

שמן מנוע – דגשים לבחירה ותפעול:

  • מומלץ להחליף שמן בכל 15,000 ק”מ (על פי הוראות היצרן(.
  • אין למלא שמן יתר על המידה, דבר אשר עלול לגרום להצפה ולנזק משמעותי למנוע.
  • בדיקת שמן תעשה כמספר דקות לאחר כיבוי הרכב.
  • נסיעה ללא שמן במנוע תגרום לו נזק יקר.
  • מומלץ לבדוק שמן מנוע פעם בשבוע.


בצעו בדיקת תקופתית לשמנים לרכב

כמות השמן במערכת מורכבת ממספר גורמים כמו איכותו ומצב האטמים. לכן מומלץ אחת לשבועיים בשימוש סביר או בכל בוקר במקרה של רכב עבודה לבצע בדיקה של מדיד השמן לאחר נסיעה הן במנוע והן בתיבת ההילוכים. בדיקת שמן חייבת להתבצע לאחר נסיעה קלה מכיוון שעל השמן לנוע בתוך המערכת ולהציג את מצב השמן במערכת ולא את מצב השמן לאחר שהצטבר באגן השמן.





שמנים לרכב בזוקו שילובים

זוקו שילובים הינה היבואנית הרשמית של מותג השמנים .Shell

שימוש בשמן מנוע Shell Helix שומר על המנוע לאורך זמן רב יותר בזכות איכות הזיקוק שלו ובזכות התוספים האיכותיים המאפשרים לו לתפקד באופן מושלם – גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

השמנים מבית Shell עושים שימוש בטכנולוגית גז לנוזל ייחודית (GTL) המציעה יתרונות בעלי ערך ביצועי רב ומהווה את הדור הבא בעולם השמנים.

 

למידע נוסף מהצוות המקצועי של זוקו, השאירו פרטים:

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות