מקידום שוויון מגדרי, ירידי החלפת מוצרי יד שנייה, עידוד שימוש בתחבורה ציבורית, הצבת עמדות מיחזור במשרדים, בישול ארוחות חמות לנזקקים ועד הצבת מתקנים לטובת אנשים עם מוגבלות.
פלטפורמת ההתנדבויות Helpi תקיים את פעילות יום המתנדב הבינלאומי לשנת 2022 ברוח ערכי ה – SDG של האו"ם
דנה כהן מנכ"לית הלפי: "מימוש ערכי ה- SDG הוא היכולת שלנו לקחת את ההתנדבות כערך של נתינה ודרכו להזכיר לנו, לחברות העסקיות ולכולם שיש ערכים עמוקים וחשובים נוספים שהחברה שלנו מאמינה בהם"
פלטפורמת ההתנדבות לחברות ועסקים Helpi בחרה בערכי הSDG – כנושא המרכזי שיוצג לחברות השותפות לכבוד יום המתנדב הבינלאומי לשנת 2022. בכך ממשיכה העמותה המבססת את פעילותה על קידום ערכי האחריות התאגידית (ESG ) להנגיש לחברות השותפות המתנדבות באמצעות הפלטפורמה את פעילות ההתנדבות באופן עדכני ומעניין. במסגרת קמפיין ההתנדבות שיוזמת 'הלפי' ויצא לדרך ביום המתנדב הבינלאומי הקרוב יום ב' ה – 5.12, נעשתה פנייה לאנשי ונשות משאבי אנוש ו-HR בחברות השונות עם מגוון הצעות לקידום התנדבות והעלאת מודעות העובדים ברוח ערכי ה-SDG.
17 ערכי ה – SDG אשר נקבעו כיעדים גלובליים במסגרת אג'נדה עולמית לפיתוח בר קיימא עד שנת 2030 ואומצו ע"י כל המדינות החברות באו"ם, בשיתוף הסקטור הפרטי והחברה האזרחית, מהווים גישה הוליסטית לאתגרים המרכזיים של האנושות וכוללים מנעד רחב של נושאים חברתיים, כלכליים וסביבתיים, ביניהם: מיגור העוני, חיסול הרעב, שוויון מגדרי, צמצום האי שוויון התמודדות עם שינויי אקלים ועוד.
"על פניו החיבור בין התנדבות לבין מימוש ערכי ה- SDG עשוי להיראות קלישאתי או מובן מאליו, בעיני מדובר ביכולת שלנו לקחת את ההתנדבות כערך של נתינה ודרכו להזכיר לנו כפרטים, לחברות העסקיות ולכולם
שיש ערכים עמוקים וחשובים נוספים שהחברה שלנו מאמינה בהם." אומרת דנה כהן מנכ"לית Helpi ומוסיפה, "אני מאמינה בהטמעה של מטרות המשלבות תכלית מה שבשפת ה ESG מכנים Purpose וכאן ההתנדבות היא הרבה יותר מסה"כ חלקיה ולכן תחום התנדבות העובדים מתקדם גם הוא ולא נשאר מאחור. אנו בהלפי שואפות לקדם את פעילות החברות השותפות שלנו באופן מדויק יותר ולאור ערכים אוניברסליים של שוויון וקיימות המאפיינים את הקפיצה המשמעותית שחווה תחום האחריות התאגידית בישראל כמו בשאר העולם."
איך הופכים את ערכי ה – SDG למשימות התנדבות?
בהלפי לקחו על עצמם את האתגר לפרוט את ערכי ה SDG למשימות התנדבותיות שניתן להציע לחברות השותפות, אומנם חלק מ-17 הערכים מתקשרים ישירות לסוגים מסוימים של התנדבויות למען הקהילה כמו מיגור העני אל מול אריזת סלי מזון, אך איך מסייעים לחברה המעוניינת לקדם את העשייה שלה סביב ערך מסוים? הלפי מציעה קמפיינים לקידום מודעות לחשיבות הערך בקרב העובדים- שאינם כוללים בהכרח התנדבות בפועל. למשל ערך מספר 5- שוויון מגדרי, המציב יעד מורכב שניתן לקדמו במספר דרכים. למשל, הזמנת הרצאה לעובדות ועובדי החברה מטעם עמותה המקדמת עשיה למען נשים, הפניית תקציבים ורכש של חברות מעסקים שבראשן עומדות נשים ועוד.
ערך מס' 13 נוגע לשינויי האקלים והשפעותיהם, וכך למשל הוצע לחברות להציב עמדות מחזור במשרדים, לקיים ירידי החלפת מוצרי יד שנייה בין העובדים ולהפיץ פרסומים פנימיים על חשיבות השימוש בתחבורה ציבורית ועידוד הליכה ברגל. ערך מס' 4- חינוך איכותי, מקודם באמצעות פרויקטים בהם עובדי החברות תורמים מכישוריהם והידע המקצועי שלהם בסדנאות והרצאות לאוכלוסיות מוחלשות כמו נוער בסיכון, תכניות לקידום תעסוקת נשים ובעלי מוגבלויות.
מה יעשו החברות? בקורנית דיגיטל ימיינו ויארזו תוצרת חקלאית למען אוכלוסיות מוחלשות, עובדי חברת אירונאוטיקס תבנה ספסלים למען מתמודדי נפש.
בין החברות אשר ייקחו חלק בפעילות התנדבותית סביב יום המתנדב הבינלאומי ניתן למצוא את קורנית דיגיטל, שעובדיה יצאו ביום זה למיין ולארוז תוצרת חקלאית למען אוכלוסיות מוחלשות – פעילות אשר לצד תמיכה בערך מיגור העוני מקדמת גם קיימות וצמצום בזבוז מזון שהינו תופעה משמעותית בישראל.
עובדי חברת התרופות אסטרהזניקה בחרו להתנדב בבישול ארוחות חמות בבית תמחוי באור עקיבא, תוך התמקדות בחשיבות תחום מיגור הרעב בקרב אוכלוסיות מוחלשות. חברת אירונאוטיקס בחרה לקיים פעילות בניית ספסלים עבור החצר השיקומית של עמותת "לצאת מהקופסא" המסייעת למתמודדי נפש, כפעילות המשלבת ערכי קיימות וקהילתיות לצד צמצום אי השוויון ממנו סובלת אוכלוסייה זו.
על Helpi הלפי
הלפי Helpi היא פלטפורמה להתנדבויות נקודתיות לקהל הרחב ולחברות ועסקים המאפשרת לעובדי חברות וארגונים ולמתנדבי הקהל הרחב להתנדב מתי, איך וכמה שמתאים, ללא התחייבות לטווח ארוך. בהלפי מנהלים תכנית התנדבות ותרומה לקהילה של עסקים בישראל, מפשטים ומיעלים את תהליכי ההתנדבות במטרה להגביר את המעורבות החברתית בישראל.
בכל יום, מתקיימים מעשים מרגשים ומעוררי השראה דרך הפלטפורמה של Helpi, שלא היו מתקיימים אחרת: 50% ממתנדבי הפלטפורמה לא התנדבו באף מסגרת אחרת ב-3 השנים האחרונות. כלומר, Helpi, אפשרה להם להיות מעורבים חברתית ולתרום לקהילה, בפעם הראשונה מזה 3 שנים לפחות.